HER ÖĞRENCİ BİR DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR EDİNDİĞİNDE ÖĞRENME GELİŞİR Mİ?
Yeni bir araştırma, hem öğrenciler hem de öğretmenler için uygun desteğin yanı sıra, her öğrenciye bir diz üstü bilgisayar temin eden okullar, akademik başarıda önemli ilerleme görüleceğini gösteriyor.
Michigan State Üniversitesi’ndeki Binbin Zheng ve meslektaşları, Zheng’in kendi araştırmaları da dahil olmak üzere, ‘’bire bir’’ dizüstü bilgisayar programları üzerinde çalışmalar analiz etti ve, kapsamlı bir şekilde ele alınan bu tür programlar, diğer yararları ile birlikte ingilizce, matematik, fen ve yazma olarak yüksek test puanları ile ilişkilendirildi.
Eğitim teknolojisi öğretim üyesi ve çalışmanın başyazarı olan Zheng; ‘’ Son birkaç yılda, bire bir dizüstü bilgisayar programları oldukça yayılmıştır, ancak bu yüzden uygun maliyetli ve eğitim sonuçları için yararlı olup olmadığı konusunda tartışmalar var. Eğer doğru bir şekilde uygulanırsa, öğrenci başarısını yükselttiği, öğrenciler arasındaki etkileşimi ve merağı arttırdığı, öğretmen öğrenci ilişkisini geliştirdiği ve teknolojik yeterlilik ve problem çözme gibi 21. yüzyıl becerilerini desteklediği için bu teknolojinin maliyet ve çabaya değer olacağına inanıyorum.’’ dedi.
Çalışma; 21. yüzyılın başında bazı bilginler, bilgisayarların öğrenme üzerinde ölçülebilir etkisi olmayan tarafsız araç olduğunu ve radyo, film ve televizyon gibi önceki teknolojiler gibi okullardaki aynı marjinal rolü üstlendiğini savunduğunu söylüyor.
Zheng; ‘’ Bir öğrenci gerçekten herhangi bir şey onlara yardımcı olmadan önce sadece bir dizüstü bilgisayara yatırım yaparak; teknoloji, teknolojinin uğruna uygulanmamalıdır.’’ dedi.
Fakat her öğrenciye bir bilgisayar alınan sınıf, sınıf derecesi, okul ve bölgede bire bir dizüstü bilgisayar programları, bu programları satın alan öğretmenler, uygun teknik destek, öğretmenler için mesleki gelişim ve müfredat ile ilgili gerekli uygulama olduğunda eğitim sonuçlarını arttırabilir.
Standart testlerde gelişmiş puanlara ek olarak, başarılı dizüstü programlarının faydaları geliştirilmiş bir yazma sürecini içerir. Zheng; ‘’ Öğrenciler yazılarında daha fazla geri bildirim aldı, kâğıtlarını düzenledi ve daha sık gözden geçirdi, yazmak için daha geniş bir dizi kaynaktan yararlandı ve daha sık başkaları ile çalışmalarını paylaştı ya da yayınladı.’’ dedi.
Çalışmaların sadece 10’ u araştırmada istatiksel meta analizde kullanmak için bilimsel olarak yeterince özenli olmasına rağmen, araştırmacılar 2001’den bu yana bire bir dizüstü bilgisayar programları üzerinde yaklaşık 100 akademik araştırmayı gözden geçirmiş. Zheng bire bir dizüstü bilgisayar programları ile neyin çalışıp ve neyin çalışmadığını belirlemek için daha derin çalışmaların yapılması gerekli olduğunu söyledi.
Bazı dizüstü bilgisayarların artık 200$‘ ın altına düşmesi ve Amerika Birleşik Devletleri ve diğer ülkelerdeki okulların bilgisayar donanımlı değerlendirmeleri kullanması ile giderek artan sayıda okullar bireyselleştirilmiş dizüstü bilgisayar programlarının uygulanmasını değerlendiriyorlar.
Çalışma; ‘’Bu programların genel etkisini bilmek okul bölgesine eğitim politikalarını daha iyi şekillendirme de yardımcı olabilir.’’ diyor.
Kaynak: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/04/160426110655.htm
Çeviren: Elif ÖZKAN