Oyunla Etkili Öğrenme
Monkey Tales adlı eğitici matematik oyununun etkililiğini değerlendiren araştımacılar, 88 ilokul ikinci sınıf öğrencisi ile çalışma yapıyorlar.
Öğrenciler üç gruba ayrılıyor. İlk grup, üç haftalık süreyle bu eğitici matematik oyununu oynuyor . İkinci grup, oyunun içerisindeki matematik problemlerinin aynısını kağıttan çözüyor. Üçüncü gruba herhangi bir görev verilmiyor.
Çocukların matematik performansları, uygulamalardan hemen sonra yapılan bir aritmetik testi ile değerlendirildiğinde matametik sorularını oyun içerisinde çözen çocukların performansları diğer gruplardan daha yüksek bulunuyor. Bu çocukların testte daha az hataları olduğu belirleniyor.
Çocukların matematik ve oyunun birlikteliğini daha eğlenceli buldukları bilgiler arasında. Dolayısıyla bu durum, çocukların motive oldukları ölçüde öğrenmenin etkililiğinin artacağı hakkında fikir verici bulunuyor.
Daha sonra yapılacak olan çalışmalarda, oyunlarla birlikte öğrenmenin, başarıya nasıl katkısı olacağının araştırılması gerektiği vurgulanıyor.
Ek olarak bu tür eğitici matematik oyunlarının çalışma belleği ve dikkat gibi bilişsel becerilerin gelişimine de katkı sağlayacağı düşünülüyor.
-sciencedaily-