Matematik Dersini Anlatırken El Hareketlerinizi De Kullanın
Child Development dergisinde yayımlanan çalışmada, öğretmenleri matematik dersini anlatırken el hareketlerini de kullanan öğrencilerin performanslarının daha iyi olduğu belirleniyor.
Michigan State Üniversitesi’nden Kimberly Fenn’e göre, sınıf içerisinde ders anlatırken el/kol hareketlerini kullanmak hem en kolay hem de yararlı yöntemlerden biri.
Iowa ve Michigan Üniversitelerinden araştırmacıların bir arada yürüttükleri deneyde, ilkokul 2., 3. ve 4. sınıflara devam eden 184 öğrenci ile çalışılıyor.
Öğrencilerin yarısına, matematik dersini sadece konuşarak anlatan bir öğretmenin videoları izlettiriliyor. Diğer yarısına ise, matematik dersini hem konuşarak hem de el/kol hareketlerini kullanarak anlatan öğretmenin videoları izlettiriliyor.
Videoda gösterilen matematiksel eşitlik ise, “ 4+5+7=__+7” dir.
Sadece konuşmanın yer aldığı videoda, öğretmen basitçe problemi açıklıyor. Diğerinde ise, öğretmen her iki eliyle eşitliğin her iki tarafını da gösterek problemi açıklıyor.
El hareketlerini de kullanan öğretmenin videolarını izeleyen öğrencilerin, video ardından verilen testte, diğer gruba oranla daha fazla başarı gösterdikleri belirleniyor.
Bir diğer test ise, ilkinden 24 saat sonra öğrencilere veriliyor. Yine el hareketlerini görerek dersi dinleyn öğrencilerin performanları daha iyi bulunuyor.
Araştırmacılara göre, öğrencilere matematik dersi, el/kol hareketleri de kullanılarak anlatıldığında daha ileri seviye matematiğin temellerini atmak da kolaylaşacaktır.
-sciencedaily-