Evde İnternet Erişimi Olmayan Gençler Eğitim Yönünden Dezavantajlı
İngiltere’de yapılan bir çalışmaya göre, evinde internet erişimi olmayan gençler eğitim yönünden dezavantajlı bulundu.
Çalışma kapsamında, 2008-2011 yılları arasında, seçkisiz olarak atanan 1,000’den fazla haneden 200 ergen bireyle ve ailesiyle yüz-yüze görüşme yapılıyor.
Araştırmadan elde edilen bulgularda ailelerin, internet ve telefon gibi iletişim araçlarınınn çocuklarının aklını çelmesinden oldukça endişeli oldukları görülüyor. Fakat Oxford Üniversitesi Eğitim Bölümünden araştırmacılara göre evinde internet erişimi olması öğrencilerin eğitiminde önemli avantajlar sağlıyor.
Araştırmanın yapıldığı dönemde, gençlerin yüzde 10’unda evinde internet erişimi olmadığı belirleniyor. Bu çocukların sosyoekonomik düzeyi düşük ailelerden geldikleri belirlendi. 2012 verilerine göre ise, bu oran yüzde 5’düşüyor.
Gençlerle yapılan görüşmelerde, internet erişimi olmayanların özellikle eve verilen (performans ödevlerinde ) ödevlerinde kendilerini akranlarına oranla daha dezavantanjlı gördükleri belirleniyor. Gençlerin beyanlarına göre evinde bilgisayarı olmayanların özellikle yazılı ev ödevlerini yetiştirmede çok zaman kaybettikleri biliniyor. Aynı zamanda gençlerin sosyal olarak da daha dışlanmış hissettikleri belirleniyor.
Ailelerin endişeleri ise çocuklarının yalnızca sosyal paylaşım sitelerinde zaman kaybettikleri yönünde. Bu yüzden internet kullanımına sıcak bakmıyorlar. Özellikle Facebook için, yapılan araştırmada görülüyor ki, 2008 yılında Facebook kullanımına başlama yaşı 16 iken; 2011 yılında 12- 13’lerde.
Bu durum ailelerin çok da haksız olmadıklarının bir kanıtı olsa da, özellikle eğitim alanında internetten edinilen faydaların da göz ardı edilmemesi gerektiği vurgulanıyor.
-psychologytoday-