İngiltere En Parlak Çocuklarını İhmal Mi Ediyor?
Yapılan araştırmalar, İngiltere’deki üstün yetenekli gençlerin başka ülkelerdeki akranları arasında -özellikle matematik alanında- olmaları beklenenden daha geride olduklarını ortaya koyuyor.
The Sutton Turst’ın yaptığı çalışmada, normalden parlak olarak nitelendirilen çocukların devlet okullarının aksine daha çok özel okullara veya grammer okullarına (öğrencileri üniversiteye hazırlayan orta dereceli okullar) gittikleri belirtiliyor.
Buckingham Üniversitesi’nde yapılan çalışmada da gençlerin ekonomik işbirliği ve gelişimine yönelik olan kuruluşun (OECD) testlerindeki başarı oranlarını inceleniyor.
Pek çok ülkeden çocuğun okuma ve matematik performanslarının karşılaştırıldığı PISA testinden (en son sonuçlar 2009 yılına ait) elde edilen sonuçlara göre, İngiltere’de 15 yaşındaki gençlerin sadece %1,7’si matematikte 6. seviyeye (en yüksek seviye) ulaşabilmiş. OECD ile karşılaştırıldığında ortalama %3,1 gibi bir oran ortaya çıkıyor.
İsviçre ve Kore’de ise çocukların %7,8’inin bu seviyeye ulaşabildiği belirtiliyor.
OECD’ye üye olan ülkelerin, “OECD başarıları” şu şekilde: Slovenya (3,9%), Slovak Cumhuriyeti (3,6%), Fransa (3,3%) ve Çek Cumhuriyeti (3,2%).
Rapor, bu durumun İngiltere için kötü bir tablo olduğunu ortaya koyuyor.
OECD üyesi olmayan Singapur’daki öğrencilerinin %15,6’sının en yüksek seviyeye ulaşabildikleri görülürken, Hong Kong %10,8 ve Şanghay %26,6 oranlarına sahip.
İngiltere’nin uluslararası tablo içerisinde bu denli aşağıda bulunması ile ilgili olarak The Sutton Trust Genel Başkanı Sir Peter Lampl, “Ayrıcalıklı bir zeminden gelmeyen diğer üstün yetenekli çocuklarla ilgilenmesi gerekenler için oldukça üzücüdür.” açıklamasını yapıyor.
Bu tablonun sebebi olarak, yetenekli çocuklara yardım etme konusunda ardışık hatalar yapıldığı düşünülüyor. İlkokuldan sonra üstün yetenekli olarak addedilen çocukların başarıları ve çalışmalarının dikkatle izlenmesi gerekiyor.
Aynı zamanda, yapılan sınavlarda bu çocuklar için daha çetin soruların olması ve yetenekli çocukların yeteneklerini gösterebilmesine izin verilmesi gerektiği de ekleniyor.
“Matematik becerilerinde mükemmeli yakalayabilmek, bilim, mühendislik, ekonomi, finans gibi pek çok alanda başarılı olabilmek için önemli görülmektedir. Bu tablolar gösteriyor ki ayrıcalıklı bir arka planı yoksa çok az üstün yetenekli çocuk, kendi akademik potansiyelini bu yönde ilerletebilecek gibi görünüyor. Bu da oldukça adaletsiz ve trajik bir durum oluşturuyor.” Açıklaması yapılıyor.
Bu yüzden üstün yetenekli çocukların her birinin eşit şekilde faydalanabilmesini hedeflemek adına, okulların eğitim sistemlerinde yenileme çalışmalarına gidilmesi öneriliyor.
-bbc.co.uk-