Kız Çocuklarının Sözel Becerileri, Aritmetikte Daha İyi Olmalarını Sağlıyor
Genelde erkek çocuklarının matematik ve fen alanında daha iyi oldukları düşünülürken, bazı çalışmalar kız çocuklarının aritmetik becerilerinin erkeklerden daha iyi olduğunu ortaya koymaktadır.
Psychological Science dergisinde yayınlanan yeni bir araştırmaya göre, kızların üstün sözel becerilerinin olması, aritmetikte de daha iyi olmalarını sağlamaktadır.
Beijing Normal Üniversitesinden Xinlin Zhou, “ İnsanlar her zaman erkeklerin matematiksel ve uzamsal becerilerde avantajları olduğunu, kızların ise dil becerilerinde daha avantajlı olduklarını düşünürler”. Yalnız, Çin’de bazı ebeveynlerin ve öğretmenlerin ilköğretimde okuyan kızların aritmetik becerilerinin erkeklerden iyi olduklarını ifade ettikleri belirtilmiştir.
12 ilköğretim okuluyla yapılan araştırmada, 8 -12 yaşları arasındaki çocuklara bir dizi test uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar, kızların aritmetikte erkeklerden daha iyi performans gösterdiklerini ortaya koymaktadır. Kızlar basit çıkarma ve karmaşık çarpma gerektiren işlemlerde daha başarılı bulunmuşlardır. Aynı zamanda kızların sayı serilerini erkeklerden daha çabuk tamamladıkları da görülmüştür (“2 4 6 8” gibi).
Erkekler ise üç boyutlu şekilleri, zihinde döndürebilme becerilerinde kızlardan daha başarılı bulunmuşlardır.
Aynı zamanda, kızların iki kelimenin kafiyeli olup olmadığını daha kolay muhakeme edebilmelerinin aritmetik becerilerinde kilit rolü olduğu düşünülmektedir. Çünkü aritmetikte ve ileri matematikte bile sözel süreçlere ihtiyaç duyulduğundan bahsedilmektedir. Araştırmacılar, sayı saymayı sözel olarak yaptığımıza, çarpma tablosunu sözel olarak ezberlediğimize ve birden fazla basamaklı sayılarla yapılan hesaplamalardaki sonuçları da aklımızda kelimelerle tuttuğumuza dikkat çekmektedirler.
Araştırma; kızlarda ve erkeklerde, bu sebeplerle, iyi bir dil gelişimi sağlanması, sözel kavrama becerisi geliştirilmesi, iyi aritmetik becerisini beraberinde getireceğini ortaya koyuyor.
–ScienceDaily-